2G - Two Generations

Cégértékesítés generációváltás közepette

Kutatások alapján a KKV minden harmadik vezetője a következő 5 évben visszavonul.

Ez több mint 200.000 KKV utódlást érint és közel 700.000 munkahelyet jelent.

Világszinten is csak 30%-a éli túl az első generációváltást és csak 10%-a a másodikat.

2G – Two Generations

Az utódlás, mely megoldását részesíti előnyben?

  • Átadás családtagnak, a tulajdonlás megtartásával 47% 47%
  • Külső utódlás, megfelelő időben és feltételekkel történő cégértékesítés 18% 18%
  • Átadás cégen belüli munkatársnak a tulajdonlás megtartásával 17% 17%
  • Külső vezető szakember bevonása a tulajdonlás megtartásával 10% 10%
  • Nem tudja 8% 8%
Az utódlás kérdése a hazai családi vállalkozásokban
  • Egyáltalán nincs utódlási stratégia 51% 51%
  • Van stratégia, de írásban nem került rögzítésre 41% 41%
  • Van stratégia, írásban rögzített 8% 8%
Az utódlás kérdése a hazai családi vállalkozásokban
  • Egyáltalán nincs utódlási stratégia 51% 51%
  • Van stratégia, de írásban nem került rögzítésre 41% 41%
  • Van stratégia, írásban rögzített 8% 8%
Küldetésünk, hogy a családi vállalkozások, amennyiben családtag viszi tovább a céget, úgy történhessen meg, hogy az érzelmi szálak ne sérüljenek, a szülő-gyermek viszony még erősebbé fonódjon az átadás során a bizalom megszilárdulása kapcsán.

Generációváltásból adódó Különbségek területei

Vezetési stílus, attitűd.
Managment felépítése.
Kommunikáció.
Megjelenés.
Motiváció, innováció.
Marketing eszközhasználat.
Új szolgáltatások, termékek bevezetése.
Ha a cégvezető olyan vevőben látja meg a megfelelő utódot, aki nem a család tagja, kiemelt jelentőségű, hogy ne csak a jogi és a törvényes átadás történjen meg, hanem minden olyan szervezeti kultúra, értékek és normák átadódjanak, melyek naggyá tették a céget az elmúlt években, évtizedekben.
Mindez komplex és időigényes munkát von maga után, hogy az eredmények hosszútávon is láthatóvá váljanak.
Kiemelten fontos a tranzakció folyamán a generációs különbségek figyelembevétele, erőforrássá való átalakítása.

Cégeladás problémái és megoldásuk

Az eladó cégvezetőhöz kapcsolódó erősségek, értékek, akadályozó tényezők

  • Kiemelt jelentőségű, hogy az általa megteremtett értékek tovább éljenek;
  • A cég szellemi tőkéjének tulajdonosa, Önmaga – Know-How;
  • A partnerek, vevők és a megrendelők nagyrészének a bizalma, a cégvezetőhöz fűződik;
  • A cégbrand és az ő hírneve eggyé vált, egymás nélkül nem működik;
  • Az értékesítő „saját gyermekeként” néz a cégre, melyet most el kellene adnia/át kellene adnia;
  • Számára az egyik legfontosabb dolog az életében, amit felépített a Cége;
  • Felelősséget vállalt munkatársai álláshelyének biztosításáért;
  • Minőségi kapcsolatot épített ki a beszállítókkal, ügyfelekkel, a bizalmi szálat át kell adnia, be kell vezetnie az utód személyét;
  • A cég életének hátrányává válik a fluktuáció, mely az értékesítés kapcsán következik be.

A Vevő, mint cégvezető erősségei, értékei

  • Új, friss lendület bevitele a cég megszokott életébe;
  • Új lehetőségek megtalálása;
  • Magasfokú kreativitás, motiváltság;
  • Aktuális marketing eszközök ismerete, szaktudása;
  • Saját generációjának ismerete, kommunikációjukkal való azonosság;
  • Azonnaliság, most rögtön megcsináljuk, kifejlesztjük;
  • Új piac kiépítése, mely fellendíti a cég életét.

A szolgáltatás eredményeként

  • Sikeres tranzakció;
  • Bizalom megtartása;
  • Fluktuáció megfékezése;
  • Zökkenőmentes tevékenység/szolgáltatás folytatása;
  • Vevők könnyed átvezetése;
  • Cég értékeinek, kultúrájának továbbvitele;
  • Cég missziójának folytatása;
  • A meglévő ügyfélkör megtartása;
  • Költséghatékonyság;
  • Értékesítés – átvevés sokkal rövidebb idő alatt történik meg;
  • Az átadó és az átvevő közötti feszültségek kezelése strukturáltan történik, a munkatársak a feszültségek kezelése kapcsán az eredményeket látják, így az ő munkavégzésük folyamatossága, biztonságérzetük fennmarad.

2G – Two Generation pillérei

  1. TRÉNING: stratégia és az átadás lépéseinek strukturált megtervezésére irányuló workshop.
  2. GAZDASÁGI MEDIÁCIÓ: A cégek működése egyáltalán nem olyan személytelen, mint gondoljuk.
  3. ÉRTÉKESÍTÉS ÉRZELMI FELDOLGOZÁSA: Cégünket átadni, eladni, elengedni nehéz lelki folyamat. Az elengedés, az átörökítés pedig kulcs a sikeres átadáshoz, az értékek továbbadásában, valamint a fluktuáció visszaszorításában. 

Csapatunk

Sonkoly Zsuzsa

Sonkoly Zsuzsa

Cégvezetők terapeutája

Dr. Molnár Péter

Dr. Molnár Péter

Tréner & Coach

Dr. Urbám Liliana

Dr. Urbám Liliana

Jogász